Συνεχίζουν τον αγώνα οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, του Μ.Ε.

τ.240, 04/04/2008

Με τον προσφιλή της τρόπο, την ψήφιση δηλαδή νομοσχεδίων εν κρυπτώ και με συνοπτικές διαδικασίες, η κυβέρνηση Καραμανλή με την ισχνή της πλειοψηφία –και με δεδομένη τη σύμπλευση του ΠΑΣΟΚ όταν πρόκειται για θέματα που δεν θίγουν τα μεγάλα πολυεθνικά κεφάλαια– ψήφισε πριν από περίπου δέκα ημέρες –και εν μέσω γενικών απεργιών– το σχέδιο νόμου για την παραχώρηση των σταθμών εμπορευματοκιβωτίων των ΟΛΠ και ΟΛΘ σε ιδιώτες.

Το ξεπούλημα του εθνικού πλούτου, των μόνων κερδοφόρων κομματιών των ελληνικών λιμένων (αυξημένα κέρδη 47% πέρσι για τον έναν, 50% για το δεύτερο λιμένα) έγινε νόμος.

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης του σχεδίου νόμου στη Βουλή, φάνηκε ξεκάθαρα ο ομοϊδεατισμός της πολιτικής της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, όταν ο εισηγητής της πλειοψηφίας Σ. Κεδίκογλου θύμισε στους συναδέλφους του του ΠΑΣΟΚ, που ψέλλιζαν διάφορες δικαιολογίες περί "πρόχειρου νομοσχεδίου", ότι "όσα συζητήσαμε και στην ολομέλεια αλλά κι εδώ δεν αλλάζουν το γεγονός ότι πρόκειται για κυρώσεις συμβάσεων που είχαν υπογραφεί το 2001 και το 2002. Πρόκειται για τη συνέχιση μιας πολιτικής που θεωρούμε μονόδρομο και τη συνεχίζουμε".

Οι "κορόνες" στα ΜΜΕ περί διαφορετικής "ιδεολογίας" και για δύο εκ διαμέτρου αντίθετα κόμματα –για τη ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ μιλάμε– δεν εμποδίζει τους δύο εκφραστές του μεγάλου κεφαλαίου να συμπορεύονται πολιτικά όταν πρόκειται για την εξυπηρέτηση των κολοσσιαίων διεθνών διαχειριστών Hutchison, Dubai World Ports, MSC, Cosco κ.λπ.

Εκπληκτική επίσης ήταν η απάντηση του Σ. Κεδίκογλου στα όσα καταλογίζουν οι εργαζόμενοι στην κυβέρνηση για γενικό ξεπούλημα και ανεργία. Σύμφωνα με τον ίδιο "δεν θα υπάρξει ανεργία, γιατί θα γίνουν άμεσα πάνω από 2.340 προσλήψεις έμμεσης απασχόλησης…" Τι σημαίνει αυτό δεν εξήγησε, βέβαια.

Έσπευσε δε να διευκρινίσει ότι δεν δημιουργείται μονοπωλιακή κατάσταση στο λιμάνι, καθώς σε μία προβλήτα θα λειτουργεί ο ΟΛΠ και σε άλλη ο ξένος διαχειριστής, οπότε ο μεταξύ τους ανταγωνισμός δεν θα επιτρέψει μονοπωλιακές καταστάσεις! Βέβαια, γιατί τα 18τονα cargo κοντέινερ θα μπορούν να επιλέγουν μεταξύ της υποβαθμισμένης –όπως την κατάντησαν– δημόσιας προβλήτας και της νέου βυθίσματος και υποδομών ιδιωτικής προβλήτας.

Συνεχίζουν οι εργαζόμενοι

Παρά την απόφαση της Βουλής, και με την διαδικασία του διαγωνισμού να έχει πάρει παράταση έως την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου, οι εργαζόμενοι αποφάσισαν να συνεχίσουν τον αγώνα τους για τέταρτο συνεχόμενο μήνα.

Συγκεκριμένα, η ΟΜΥΛΕ αποφάσισε τη συνέχιση της αποχής από υπερωρίες καθώς και από εργασία Σαββάτου-Κυριακής και αργιών έως και το τέλος Απριλίου.

Μ.Ε.


Απολύσεις στην ΤΡΑΜ Α.Ε.

Χωρίς να δίνει καμιά εξήγηση η διοίκηση της ΤΡΑΜ Α.Ε., προχώρησε στην απόλυση 2 ηλεκτροδηγών την Τρίτη 1 Απρίλη. Για το λόγο αυτό οι εργαζόμενοι στο ΤΡΑΜ προχώρησαν σε 4ωρη στάση εργασίας στις 3 Απρίλη ενώ την ίδια μέρα το σωματείο του ΜΕΤΡΟ κήρυξε 2ωρη στάση εργασίας προς ένδειξη συμπαράστασης. Όπως αναφέρει το σωματείο των ηλεκτροδηγών, οι απολύσεις αποσκοπούν στη δημιουργία κλίματος τρομοκρατίας ενόψει της έναρξης των διαπραγματεύσεων για τη συλλογική σύμβαση εργασίας αλλά και λόγω της σχεδιαζόμενης αναμόρφωσης των μεταφορών που θα οδηγήσει στην ιδιωτικοποίηση τους.


Ανακλήθηκε η απόλυση στην Πρωτοπορία

Οι κινητοποιήσεις που διοργάνωσε η Συνέλευση Βάσης Εργαζόμενων Οδηγών Δικύκλων (ΣΒΕΟΔ) και ο Σύλλογος Υπαλλήλων Βιβλίου – Χάρτου νίκησαν. Ο εργαζόμενος – κούριερ του βιβλιοπωλείου Πρωτοπορία επαναπροσλήφθηκε χάρη στην πίεση των κινητοποιήσεων των συναδέλφων του. Ο συγκεκριμένος εργαζόμενος είχε απολυθεί στις 14/3 γιατί την προηγούμενη μέρα είχε συμμετάσχει στην απεργία που είχε προκηρύξει η ΣΒΕΟΔ.