Πριν από δύο φύλλα γράφαμε για την περίπτωση Vargas, ενός Λατινοαμερικάνου εικαστικού του οποίου η εγκατάσταση "Είσαι ό,τι διαβάζεις" είχε ξεσηκώσει διαμαρτυρίες. Ο Vargas είχε χρησιμοποιήσει έναν σκύλο για την εγκατάσταση, η τύχη του οποίου παραμένει αδιευκρίνιστη. Οι περισσότεροι έκαναν λόγο για θάνατο του ζώου, κάτι που ο ίδιος δεν διέψευσε, το διέψευσε όμως η γκαλερί όπου είχε εκτεθεί το έργο, δηλώνοντας ότι το σκυλί τρεφόταν κανονικά όταν η έκθεση δεν λειτουργούσε και τελικά δραπέτευσε.
Ενώ η διαδικτυακή καμπάνια συλλογής υπογραφών εναντίον της συμμετοχής του Vargas στη Μπιενάλε της Κεντρικής Αμερικής με παρόμοια εγκατάσταση εκφυλίστηκε σε επίθεση εναντίον του ίδιου του Vargas, με απειλές εναντίον της ζωής του (πάντα από την άνεση ενός πληκτρολογίου), άρχισε να κερδίζει έδαφος η εκδοχή της απάτης: ότι ο Vargas, δηλαδή, σκόπιμα άφησε να διαρρεύσει η ιστορία περί θανάτου του σκυλιού για να ελέγξει πώς αντιδρούν οι άνθρωποι στο θέμα, πώς διαβάζουν την πραγματικότητα, μετατρέποντας τις αντιδράσεις και τις αναγνώσεις αυτές σε μέρος του έργου του. Με την έννοια αυτή, το έργο είναι ακόμα σε εξέλιξη, και άρθρα όπως αυτό που διαβάζετε τώρα αποτελούν τμήμα του. Εμπαιγμός ή μεγαλειώδης σύλληψη; Μπορεί απλώς μια βολική εξέλιξη για τον Vargas, που ίσως να έθεσε σε κίνηση πράγματα που τον υπερβαίνουν, αφήνοντας τους άλλους να φορτώνουν την εγκατάστασή του με σημασίες που ο ίδιος δεν είχε σκεφτεί. Φαίνεται άλλωστε να διασκεδάζει με τη σύγχυση, που τον έχει μετατρέψει σε "καυτό" καλλιτεχνικό όνομα αυτή τη στιγμή. Το γεγονός πάντως είναι ότι για τα ζώα, για τα οποία υποτίθεται ότι έγινε και ο σαματάς, δεν έχει αλλάξει τίποτα, ενώ φήμες θέλουν άλλον καλλιτέχνη να θέλει να επαναλάβει το πείραμα, με άνθρωπο αυτή τη φορά. Ποια είναι όντως η αλήθεια ίσως έχει λίγη σημασία πια. Από τα διαδικτυακά θραύσματα ο καθένας διαλέγει και παίρνει.