ΕΝ ΤΑΧΕΙ ΚΑΙ ΑΡΑΔΙΑΣΤΑ

τ.213, 23/2/2007 (σε ένθετο οι σελίδες της Αριστεράς με αφιέρωμα στην εποχή μας)

εν τάχει & αραδιαστά

Δεν είναι υπόθεση ενσήμων

η υπόθεση του διοικητή του ΙΚΑ, που έδωσε τροφή σε ποικίλα σχόλια, ανέκδοτα, σκέψεις, προβληματισμούς. Έδωσε βέβαια και τροφή στα ΜΜΕ, που τρελαίνονται για τέτοια θέματα, όμως ο «ευπατρίδης», όπως ανέφεραν οι κύκλοι της ΝΔ, δεν ήταν όποιος κι όποιος. Άνθρωπος-κλειδί στη διοίκηση της ΝΔ, της απολύτου εμπιστοσύνης δύο προέδρων της ΝΔ, γνώστης πολλών και ίσως λεπτών ζητημάτων. Όμως η υπόθεση αυτή, μαζί με άλλες παρόμοιου χαρακτήρα, φέρνει στην επιφάνεια μια βαθιά κρίση και σήψη που υπάρχει σε όλες τις σφαίρες της κοινωνικής ζωής, και βγάζει μάτι η υποκρισία όλων των θεσμικών φορέων απέναντι στην κρίση αυτή.

Πολλές ειδικότητες

παρέλασαν από τα τηλεπαράθυρα για να δώσουν εξηγήσεις σε πολλά «σκοτεινά» σημεία της υπόθεσης. Πρόσφατα καρδιολόγοι και άλλοι γιατροί προσπάθησαν να εξηγήσουν πώς λειτουργεί ένα άτομο που έχει πρόβλημα με τις στεφανιαίες του. Ορισμένοι δημοσιογράφοι αναδείχθηκαν σε μεγάλους βιαγκρολόγους, αναλύοντας λεπτομέρειες για τη συμπεριφορά και τις παρενέργειες της χρήσης τέτοιων χαπιών. Στα κινητά η «λαϊκή μούσα» παράθεσε πολλά στιχάκια. Σκόπιμα το όλο ενδιαφέρον διοχετεύτηκε προς τα εκεί. Όταν όμως το θέμα έπαιρνε διαστάσεις ενοχλητικές και ορισμένοι μίλησαν για λογαριασμούς τραπεζών του εκλιπόντος και πιθανά σκάνδαλα στο ΙΚΑ, τότε ήρθε ο από μηχανής θεός Καραμανλής να πάρει το παιχνίδι πάνω του, με την κατάθεση του νέου νόμου-πλαίσιου.

Το αμάρτημα της «αρσενοκοιτίας»…

…δηλαδή της ομοφυλοφυλίας, συνεχίζει να είναι θανάσιμο. Αυτό θέλησε με ντόρο να διευκρινίσει ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος τώρα που μπαίνουμε στη νηστεία. Αιτία; Ακούστε: Στο επίσημο περιοδικό της Εκκλησίας της Ελλάδος «Εκκλησία» δημοσιεύθηκε τον Ιούλιο του 2005 προσφυγή της Ιεράς Συνόδου σχετική με τα σκάνδαλα που είχε αποκαλύψει ο Καρατζαφέρης (Σπύρος). Στην προσφυγή αναφερόταν ότι «ως προς τα προσωπικά δεδομένα του Μητροπολίτη Αττικής Παντελεήμονος, τα οποία έτυχον επεξεργασίας τηλεοπτικού σταθμού, εν ουδεμία περιπτώσει δύναται να θεωρηθούν ότι συνδέονται με την άσκηση δημοσίου λειτουργήματος, διότι πρόκειται περί δεδομένων αναφερόμενων εις αυστηρώς προσωπικήν ομοφυλοφιλικήν συμπεριφοράν, παντελώς άσχετη προς την άσκηση του δημοσίου λειτουργήματος».

Αυτή η «εκσυγχρονιστική» τοποθέτηση

σκανδάλισε πολλούς ιεράρχες (οι οποίοι διόλου δεν ενοχλούνται όταν στους ανώτερους κύκλους της εκκλησιαστικής ιεραρχίας είναι γνωστό ότι αποκαλούνται με τα θηλυκά ονόματά τους), που διαμαρτυρήθηκαν έντονα. Αυτό οδήγησε τον Χριστόδουλο να στείλει επιστολή στον Μητροπολίτη Καλαβρύτων (τρομερό υπερασπιστή καθαρότητας και ορθοδοξίας), όπου μεταξύ άλλων αναφέρονται τα ακόλουθα: «Η Ιερά Σύνοδος αδιαμφισβητήτως αποδέχεται και εμμένει σταθερώς εις την θέσιν της χριστιανικής ηθικής περί του απαραιτήτου της καθαρότητας του βίου των κληρικών… και της καταδίκης του θανασίμου αμαρτήματος της αρσενοκοιτίας, διότι κατά τον θείον και ουρανοβάμονα Απόστολον Πάυλον “πόρνοι και αρσενοκοίται βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι”».

Η κρίση έχει κι άλλες εκδηλώσεις, όπως

μια υπόθεση που απασχόλησε το Συμβούλιο της Επικρατείας. Ο κουμπάρος και η κουμπάρα βλεπόντουσαν τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα. Μόνο που ο σύζυγος και ο κουμπάρος ήταν συνάδελφοι αντισυνταγματάρχες πεζικού. Όταν αποκαλύφθηκε η ιστορία, το Διοικητικό Εφετείο Αθηνών αρνήθηκε να εγκρίνει την απόταξη του κουμπάρου από το στράτευμα. Το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας τάχθηκε κατά της απόφασης που δικαίωνε τον κουμπάρο, κι έτσι φτάσαμε στο ΣτΕ. Εκεί διαμορφώθηκε μια πλειοψηφία που είχε το ακόλουθο σκεπτικό: «Σύμφωνα με το στρατιωτικό κανονισμό, η σύναψη ερωτικών σχέσεων με παντρεμένη γυναίκα δεν αποτελεί αυτή καθεαυτή απρεπή διαγωγή αξιωματικού. Με γυναίκα όμως παντρεμένη με συνάδελφο του αξιωματικού, κατ’ εκμετάλλευση της εμπιστοσύνης και της στενής φιλίας με αυτόν, αλλά και της απουσίας του από την Ελλάδα για υπηρεσιακούς λόγους, συνιστά πράγματι απρεπή διαγωγή, κατ’ επανάληψη επιδειχθείσα, κατά παράβαση του στρατιωτικού κανονισμού». Πρυτανεύει το κριτήριο της «αντισυναδελφικής» στάσης…

Λίγο πιο πέρα και πολύ κοντά μας

ειδήσεις για φονικά ολόκληρων οικογενειών από ψυχικά άρρωστους, υποθέσεις τεράστιων κυκλωμάτων παιδεραστίας (που κουκουλώνονται), τράφικινγκ και εμπόριο «λευκής σαρκός», μέσα στα σπίτια μας εκπομπές τύπου «κους-κους», και άλλα που απλά δείχνουν πως η κρίση έχει αγκαλιάσει όλους τους θεσμούς και «πυλώνες» και χορεύει σε ξέφρενους ρυθμούς μέσα στα κύματα της υποκρισίας, που ενωμένοι οι «ευπατρίδηδες» ταγοί του νεοελληνικού έθνους προσπαθούν να εμφανίσουν σαν «ηθική».

Περί ασύλου 1

Το άσυλο παραβιάζεται από «μειοψηφίες». Η μόνη προστασία του είναι η κατάργησή του. Ζητείται από τις διοικήσεις των ΑΕΙ να προσδιορίσουν ποιους χώρους θεωρούν ότι είναι «άσυλο». Τα Προπύλαια –κατ’ εξοχήν χώρος ασύλου– πάνε να τα φάνε. Ε, βέβαια, είναι πολύ στο κέντρο της Αθήνας, ενώ παραπονείται και ο χρυσοχόος κύριος Καίσαρης…

Άσυλο 2

Φυσικά πρέπει να μπαίνει όποτε πρέπει η Αστυνομία στα ΑΕΙ, αποφάνθηκε ο Πάγκαλος σε μια στιγμή που θυμήθηκε τη δόξα του παππού του. Και αμέσως διαγράφτηκε ο Κ. Κουλούρης. Έμμεση επιβράβευση των θέσεων Πάγκαλου από τον αρχηγό του κόμματος. Στα campus στο Αμέρικα υπάρχει οπλισμένη πανεπιστημιακή αστυνομία. Άντε να τους εξηγεί ο Γιώργος τι σημαίνει άσυλο…

Άσυλο 3

Ο Πανούσης ξαναχτυπά: «Δηλαδή, αν μπαίνανε 100 εργάτες μέσα στο άσυλο, δεν υπάρχει πρόβλημα, και αν μπαίνει ένας αστυνόμος, υπάρχει πρόβλημα;» Περίεργη η λογική του καθηγητή εγκληματολογίας…

Άσυλο 4

Ένα ακόμα μπουμπούκι της γενιάς του Πολυτεχνείου, ο Χρύσανθος Λαζαρίδης, που εξώκειλε πολύ, βγήκε να υποστηρίξει τον Πάγκαλο για όσα είπε σχετικά με το άσυλο στις στήλες του «Ελεύθερου Τύπου»: «Τα προφανή είπε. Όποιος έχει σπουδάσει σε ξένο πανεπιστήμιο γνωρίζει καλά ότι “άσυλο” και “συνδιοίκηση” δεν υπάρχουν πουθενά στον κόσμο». Μπράβο, ρε Χρύσανθε, κοσμογυρισμένε. Κάτι έμαθες κι εσύ στο Αμέρικα, δίπλα στον Ιάκωβο και σε άλλους προοδευτικούς…

Προσέξτε τώρα γιατί είναι σημαντικό:

Όλα τα προβλήματά μας θα επιλυθούν σε μια «λαϊκή οικονομία με λαϊκή εξουσία». Ναι, αλήθεια. Μάλιστα, τότε θα έχουμε και «λαϊκό σύνταγμα». Αυτές οι αλήθειες άστραψαν και βρόντηξαν μέσα στην αστική Βουλή, όπου με παρρησία, σθένος και αυταπάρνηση, κατά τη συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση, η γραμματέας του ΚΚΕ, Α. Παπαρήγα, είπε το ηρωϊκό: «Μια νέα λαϊκή πλειοψηφία θα επιβάλει ένα νέο πραγματικό λαϊκό κίνημα».

Ελιγμός, ελιγμός, ελιγμός

Καμιά αναφορά στις λέξεις «επιτυχία», «νίκη», «κυβερνητική υποχώρηση, αναδίπλωση», «ρωγμή στη δικομματική συναίνεση» κ.λπ. δεν ήθελαν οι συνδικαλιστές των παρατάξεων του ΚΚΕ σε όλους τους χώρους σχετικά με το άρθρο 16. Μόνη παραχώρηση η λέξη «ελιγμός», και μάλιστα του ΠΑΣΟΚ. Αυτό θα πει σωστή εκτίμηση. «Ελιγμός», να το επαναλαμβάνω μην το ξεχάσω και περάσει τίποτε άλλο στο ψήφισμα…