Με κεντρικό σύνθημα "Όχι στο νέο χαράτσι, όχι στο ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας", η Επιτροπή Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ διοργάνωσε στις 25 Σεπτεμβρίου κινητοποίηση στο σταθμό διοδίων του Ρίου, καταγγέλλοντας με αυτόν τον τρόπο τις αυξήσεις-φωτιά που επέβαλε η ανάδοχος κοινοπραξία "Ολυμπία Οδός", αλλά και τη ληστρικού τύπου σύμβαση, με την οποία ο δημόσιος δρόμος παραχωρήθηκε στα χέρια ιδιωτών.
Παρά τη βροχή, οι δεκάδες διαδηλωτές κατέλαβαν συμβολικά για μία ώρα τα διόδια, αφήνοντας ελεύθερη τη διέλευση των αυτοκινήτων, με τις αντιδράσεις των οδηγών να είναι θερμές και υποστηρικτικές στην κινητοποίηση.
Να θυμίσουμε ότι ο ανάδοχος επέβαλε πριν από δύο περίπου εβδομάδες αυξήσεις που αγγίζουν έως και το 100% στις τιμές διέλευσης στον οδικό άξονα Κόρινθος-Πάτρα, αυξήσεις που αποτελούν το πρώτο "πακέτο" όσων έπονται (νέοι σταθμοί διοδίων, νέες αυξήσεις κ.λπ.).
Την ίδια στιγμή, αυξάνει μέρα με τη μέρα το κύμα αντίδρασης των πολιτών της Δυτικής Ελλάδας για το νέο χαράτσι, με όλο και περισσότερους οδηγούς να αρνούνται να καταβάλουν το τέλος διέλευσης. Μάλιστα, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η "Ολυμπία Οδός", πάνω από 400 οδηγοί έχουν αρνηθεί το τελευταίο διάστημα να πληρώσουν στο σταθμό του Ρίου. Να σημειώσουμε ότι, καθώς η ιδιωτική εταιρία δεν μπορεί να βεβαιώσει παράβαση στους πολίτες, έφτασε στο σημείο να ζητά από τους "απείθαρχους" οδηγούς να συμπληρώσουν μια φόρμα με τα στοιχεία τους, κίνηση που είναι παράνομη, καθώς κανένας ιδιώτης δεν μπορεί να ζητά τα στοιχεία των διερχόμενων οδηγών. Και όχι μόνο αυτό: οι νέοι διαχειριστές των διοδίων υποχρέωσαν, σύμφωνα με καταγγελίες, οδηγούς μεγάλων αγροτικών αυτοκινήτων (τύπου Navara) να μετρήσουν τις διαστάσεις των οχημάτων τους προκειμένου να πληρώσουν το αντίστοιχο τέλος για ημιφορτηγά (πλέον επτά ευρώ) και όχι για τα ΙΧ…
Έτσι, οι πολίτες καλούνται όχι μόνο να προπληρώσουν ένα έργο για το οποίο έχουν φορολογηθεί πολλάκις, αλλά και να πληρώσουν επί της ουσίας από την τσέπη τους την κατασκευή του στο πολλαπλάσιο. Αλήθεια, η "σταυροφορία" του υπουργού Ανάπτυξης Χρ. Φώλια για την ακρίβεια δεν αφορά τις τιμές διέλευσης των διοδίων, όπου με τη σφραγίδα του κράτους επιβάλλεται νέο χαράτσι στους πολίτες από το ιδιωτικό κεφάλαιο; Ή, ακόμα, για τους φωνασκούντες τοπικούς φορείς, μήπως ξεχνούν ότι η ληστρική σύμβαση παραχώρησης υπογράφηκε επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, ξεπουλώντας ακόμα και το εθνικό οδικό δίκτυο και τις πέριξ αυτού εκτάσεις στους ιδιώτες;
Κ.Π.