Στο στόχαστρο των εργολάβων ο Υμηττός, του Γ.Σ.

τ.264, 03/04/2009 (σε ένθετο οι σελίδες της Αριστεράς με αφιέρωμα στη 2η Πανελλαδική Σύσκεψη του ΣΥΡΙΖΑ)

Πραγματοποιήθηκε στις 31 Μαρτίου, στο χώρο του ΤΕΕ συνέντευξη Τύπου της Διαδημοτικής Συντονιστικής Επιτροπής για τη διάσωση του Υμηττού. Η Διαδημοτική συσπειρώνει δήμους, φορείς και κινήσεις πολιτών που εναντιώνονται τόσο στην τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος του 1978 για την προστασία του Υμηττού όσο και στους νέους φαραωνικούς αυτοκινητόδρομους που σχεδιάζει το ΥΠΕΧΩΔΕ μέσα στο βουνό (δείτε προηγούμενο φύλλο).

Παρενέβησαν, μεταξύ άλλων, ο δήμαρχος Καισαριανής Σπύρος Τζόκας, ο οποίος ανέφερε την πραγματοποίηση δημοτικών συμβουλίων-λαϊκών συνελεύσεων, όπου εκφράστηκε η πλήρης αντίθεση του δήμου προς τα παραπάνω σχέδια. Ο δήμαρχος Ελληνικού Χρήστος Κορτζίδης σημείωσε τη στρεβλότητα του γενικότερου μοντέλου ανάπτυξης σημειώνοντας ότι το κόστος των αυτοκινητοδρόμων αντιστοιχεί με 16 σταθμούς μετρό. Ανέφερε το ανεπίστρεπτο πλήγμα που θα καταφέρει στον Υμηττό και στους γύρω δήμους το δίκτυο αυτοκινητοδρόμων καλώντας στην ανάδειξη πόλων αντίστασης στις περιοχές που πλήγονται. Οι παρεμβάσεις από το ΕΜΠ (Γ. Πολύζος, Ν. Μπελαβίλας) ανέδειξαν το αδιέξοδο αυτής της «ανάπτυξης» αναφέροντας τον κορεσμό της Αττικής Οδού και του Κηφισού και έδειξαν τον απώτερο σκοπό που δεν είναι άλλος από την κερδοσκοπία στη γη μέσα από την ανάπτυξη μιας νέας άναρχης πόλης γύρω από το νέο αεροδρόμιο και τη σύνδεσή της με το κέντρο της πόλης μέσω του Υμηττού. Ο Γιάννης Τόλιος εστίασε στην ανάγκη δράσης και πρότεινε την οργάνωση μιας ημέρας ταυτόχρονης δράσης για το ζήτημα κατά τόπους. Το ζήτημα είναι κρίσιμο και παρά την προσπάθεια του ΥΠΕΧΩΔΕ να το κλείσει στα γρήγορα με χρονοδιαγράμματα διαλόγου, φαίνεται ότι ευαισθητοποιεί τους κατοίκους των γύρω περιοχών αλλά και όλους τους κατοίκους του λεκανοπεδίου.

Γ.Σ.