Το πρόγραμμα ανασυγκρότησης του ΟΣΕ, ένα πρόγραμμα με βαρύγδουπο τίτλο, είναι ουσιαστικά επανάληψη προγραμμάτων που έχουν αποφασιστεί μέχρι τώρα από τον ΟΣΕ και είχαν σαν στόχο κάθε φορά να κόβουν κι ένα κομμάτι απ’ την επιχείρηση. Οι εργαζόμενοι απέρριψαν και αυτό το πρόγραμμα του κ. Χατζηδάκη, του οποίου ο στόχος είναι κατ’ αρχήν να παραδοθούν τα φιλέτα, όπως είναι οι γραμμές του προαστιακού και η ακίνητη περιουσία, σε ιδιώτες μέσω των ΣΔΙΤ, των Συμβάσεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα. Δεύτερον, μειώνονται με το πρόγραμμα ανασυγκρότησης οι επενδύσεις και διοχετεύονται αποκλειστικά και μόνο στον κεντρικό άξονα Πάτρα – Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Ειδομένη και Προμαχώνας, και το υπόλοιπο δίκτυο της περιφέρειας εγκαταλείπεται. Τρίτον, οι εργασιακές σχέσεις, η ασφάλεια, συνεχώς μειώνεται, με δεδομένο ότι η προοπτική είναι να μειωθεί το προσωπικό που εργάζεται στις αμαξοστοιχίες. Οι εργαζόμενοι έχουν απορρίψει το πρόγραμμα ανασυγκρότησης κι έχουν κάνει προτάσεις που με λίγα λόγια μπορούμε να τις πούμε ως εξής:
-
Να ολοκληρωθούν τα έργα που γίνονται στον κεντρικό άξονα του ΟΣΕ, έργα τα οποία έχουν καθυστερήσει πάρα πολλά χρόνια. Έπρεπε να ολοκληρωθούν το 2006 και ο κ. Χατζηδάκης τώρα έχει βάλει σαν χρονοδιάγραμμα το 2013.
-
Να γίνουν προσλήψεις προσωπικού στον ΟΣΕ. Σήμερα λείπουν περίπου 2.500 εργαζόμενοι.
-
Το δημόσιο να πληρώνει τις υποχρεώσεις που έχει στον ΟΣΕ από τα χαμηλά τιμολόγια που δίνει και να πληρώνει τις υποχρεώσεις για την αναβάθμιση και για τις επενδύσεις. Πρέπει να σημειώσουμε ότι σήμερα ο ΟΣΕ δανείζεται για να πληρώνει τις κρατικές συμμετοχές στα έργα. Κάτι που ήταν υποχρέωση του δημοσίου, και σε άλλες περιπτώσεις –όπως γίνεται στα πλοία της άγονης γραμμής– ξέρουμε ότι τις πληρώνει στο ακέραιο.
Έχουμε αποφασίσει να κάνουμε 24ωρη απεργία στις 17/9. Στις 16/9 θα δώσουμε συνέντευξη Τύπου.
Ο Τάκης Τερζόγλου είναι
αναπληρωτής γενικός γραμματέας
της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών