ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ACS, του Α.Λούση

τ.223-224, 20/7/2007 (σε ένθετο οι σελίδες της Αριστεράς με αφιέρωμα στο Περιβάλλον)

Τρομοκρατικές απολύσεις στην ACS

Oι εργαζόμενοι απάντησαν αγωνιστικά ή οι κούριερ άρχισαν να κινούνται

του Άκη Λούση

Aυτή τη φορά η προκλητική στάση των εργοδοτών της ACS «αυθημερόν», δεν έμεινε αναπάντητη. Οι απολύσεις και οι παράνομες μεθοδεύσεις σε βάρος 20 εξωτερικών υπαλλήλων ήταν η αφορμή για να συσπειρωθούν όλοι οι εργαζόμενοι και να δώσουν δυναμικό απεργιακό παρόν, κλείνοντας για 8 ώρες το συγκεκριμένο κατάστημα (Π. PAΛΛH 45) την Tρίτη 10 Iουλίου.

Τον τελευταίο χρόνο η εργοδοσία της ACS, συχνά πυκνά, έβρισκε διαφορές προφάσεις και προέβαινε σε ενέργειες κατά των εργαζομένων, που δεν είχαν καμία νομική ισχύ και δεν προβλέπονταν από τη συλλογική σύμβαση εργασίας (καψόνια με απώτερο σκοπό τον εκφοβισμό και την τρομοκράτηση των εργαζομένων).

Πολλές φορές οι εργαζόμενοι κατέφυγαν στην Επιθεώρηση Εργασίας και δικαιωθήκαν, αλλά, όπως φαίνεται, ο στόχος της εργοδοσίας ήταν και είναι να οδηγήσει όσο το δυνατόν περισσοτέρους εργαζομένους στην παραίτηση και να γλιτώσει το κόστος των αποζημιώσεων.

Όλα ξεκίνησαν πριν από 1 μηνά περίπου, όταν η διοίκηση της ACS ανακοίνωσε στους 20 συγκεκριμένους εργαζομένους ότι θα αλλάξουν ειδικότητα (μέσα στην αποθήκη) και ωράριο εργασίας (11 το βραδύ με 7 το πρωί) και τους κάλεσε να υπακούσουν στα «νέα μέτρα».

Oι εργαζόμενοι, γνωρίζοντας ότι κάτι τέτοιο είναι βλαπτική μεταβολή εργασίας, συνέχισαν να πηγαίνουν κανονικά στη δουλειά τους (7.30 το πρωί) αγνοώντας τα εξώδικα, τις απειλές και τους εκφοβισμούς, που έχει σαν πάγια τακτική η εργοδοσία της ACS.

Tαυτόχρονα ανακοινώθηκαν οι πρώτες 8 απολύσεις (ακολούθησαν 2 ακόμα στις 13/7) εργαζομένων, εκ των οποίων οι 3 είχαν συνδικαλιστική δραστηριότητα σαν μέλη του κλαδικού σωματείου οδηγών δικύκλου και εξαρχής είχαν αντισταθεί στις αυθαιρεσίες των εργοδοτών, κάτι που φανερώνει τον εκδικητικό χαρακτήρα των απολύσεων απέναντί τους.

H απάντηση ήταν άμεση από το κλαδικό σωματείο των οδηγών δικύκλου (ΣBEOΔ). Με έκτακτη γενική συνέλευση, πήρε απόφαση για απεργία αλληλεγγύης την Tρίτη 10/7, παρά τις προσπάθειες των εργοδοτών της ACS να τη βγάλουν παράνομη και καταχρηστική.

Aυτή η απόφαση του κλαδικού σωματείου ουσιαστικά παρέσυρε το επιχειρησιακό σωματείο της ACS σε αγωνιστική κινητοποίηση (το επιχειρησιακό σωματείο είχε ανακοινώσει απεργίες στις 10/7, όπου και συμμετείχε, ενώ για περίεργους λόγους που μονό το Δ.Σ. του σωματείου της ACS γνωρίζει, ακυρώθηκαν οι απεργίες στις 12/7 και 16/7, που ήταν προγραμματισμένες).

Tην ημέρα της απεργίας, από τις 7 το πρωί, είχαν συγκεντρωθεί έξω από το κατάστημα της ACS οι απολυμένοι και εργαζόμενοι της εταιρίας, τα μέλη του κλαδικού σωματείου (ΣBEOΔ) και αρκετοί συνάδελφοι από την Ένωση Eργαζομένων.

H μαζική απεργιακή συγκέντρωση ξάφνιασε τους διοικούντες της εταιρίας (180 εργαζόμενοι απήργησαν από τους 300 περίπου) και άρχισαν να χρησιμοποιούν όλα τα μέσα για να τρομοκρατήσουν τους συγκεντρωμένους και τους απεργούς…. «Θα πάτε στη φυλακή…» «Αυτό που κάνετε είναι παράνομο…» «Έρχονται τα MAT» κ.τ.λ., ενώ το αποκορύφωμα ήταν η εμφάνιση καμιάς 10αριάς φουσκωτών μπράβων της νύχτας (είναι γνωστοί μπράβοι που επιτελούν και… «κυβερνητικό έργο», π.χ. ενάντια στους συμβασιούχους του δήμου Περιστερίου, εναντία στην Επιτροπή Κατοίκων για την προστασία του άλσους Περιστερίου), που είχαν «άψογη συνεργασία» με την αστυνομία και την εργοδοσία.

Tα άμεσα αποτελέσματα αυτής της κινητοποίησης μπορεί να χαρακτηριστούν νικηφόρα, αφού κάτω από το βάρος της πίεσης που δέχτηκε η εργοδοσία, αναγκάστηκε να υποχωρήσει και να δεσμευτεί για επαναπρόσληψη των εργαζομένων (τίποτα δεν είναι σίγουρο ακόμα, αφού η διαδικασία συνεχώς εξελίσσεται και αλλάζουν τα δεδομένα). Όμως το πιο σημαντικό είναι ότι οι εργαζόμενοι της ACS και το κλαδικό σωματείο (ΣBEOΔ) είναι αποφασισμένοι να συνεχίσουν τον αγώνα τους, μέχρι την τελική νίκη και την επαναπρόσληψη όλων των απολυμένων.

Σίγουρα, το πάθος, η αποφασιστικότητα, η ενότητα και η αλληλεγγύη ήταν στοιχεία που έπαιξαν καθοριστικό ρολό γι’ αυτή την επιτυχία, αλλά θα πρέπει να αναφέρουμε τη συνεισφορά του κλαδικού σωματείου οδηγών δικύκλου, που όλο το προηγούμενο διάστημα είχε ουσιαστική παρέμβαση μέσα στους χώρους εργασίας, ενημέρωνε και ενημερωνόταν για προβλήματα που αντιμετωπίζουν εργαζόμενοι του κλάδου.