Επιστολές αναζητούν αποδέκτες
Με την έναρξη σχεδόν της προεκλογικής περιόδου ένα από τα σημαντικά προβλήματα που συστηματικά παραπέμπεται στις καλένδες (αλλά και κορυφώνεται πριν από κάθε εκλογική αναμέτρηση), αυτό της οργάνωσης και λειτουργίας Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ, ήρθε και πάλι στο προσκήνιο.
Στις συζητήσεις που (για ακόμα μια φορά) έγιναν από την αρχή στην Επιτροπή Πολιτικού Σχεδιασμού και ΜΜΕ όλοι συμφώνησαν ότι πρέπει να υπάρξει πλουραλιστική εκπροσώπηση του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ, με στόχο –έστω και λίγες μέρες πριν τις εκλογές– να μην μονοπωλήσουν την παρουσία του ΣΥΡΙΖΑ στην τηλεόραση οι… συνήθεις ύποπτοι.
Για το σκοπό αυτό, μάλιστα, η Επιτροπή απέστειλε επιστολές προς τους υποψήφιους και προς τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ζητώντας –τουλάχιστον για την προεκλογική περίοδο– η εκπροσώπηση του ΣΥΡΙΖΑ να γίνεται σε συνεννόηση με το Γραφείο Τύπου και όχι με απευθείας επαφές.
Η επιστολή προς τα ΜΜΕ, με ημερομηνία 12 Σεπτεμβρίου, μεταξύ άλλων ανέφερε ότι “θα ήθελα να σας υπενθυμίσω το πάγιο αίτημά μας για την κατά το δυνατόν πλουραλιστική εκπροσώπηση του ΣΥΡΙΖΑ. Θα σας παρακαλούσα, λοιπόν, στο μέτρο που αυτό είναι εφικτό, για τη συνεννόηση με τα στελέχη του Γραφείου Τύπου του ΣΥΡΙΖΑ για την εκπροσώπηση του συνδυασμού και την εμφάνιση των υποψηφίων μας στο σταθμό σας”.
Αντίστοιχα, στην επιστολή προς τους υποψηφίους τονιζόταν ότι “με σκοπό την καλύτερη οργάνωση της δουλειάς μας και την πλουραλιστική εκπροσώπηση του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ, παρακαλούνται οι υποψήφιες και οι υποψήφιοι να συνεννοούνται με το Γραφείο Τύπου σχετικά με την παρουσία τους σε αυτά. Είναι σημαντικό η παρουσία των στελεχών μας στα μέσα ενημέρωσης να γίνεται σε συνεννόηση με το Γραφείο Τύπου, ώστε όλες και όλοι να αξιοποιούνται με βάση τις γνώσεις και την εξειδίκευσή τους σχετικά με τα προς συζήτηση θέματα”.
Τα αποτελέσματα, όμως, των παραπάνω ή όποιων άλλων παρεμβάσεων έγιναν (ή “έγιναν”) για μια ακόμα φορά είναι πενιχρά έως ανύπαρκτα. Οι περισσότερες κεντρικές πολιτικές εκπομπές συνεχίζουν να κλείνουν με απευθείας επαφή τα προβεβλημένα στελέχη του ΣΥΝ. Τα οποία στελέχη –με τις εξαιρέσεις να μετρούνται κυριολεκτικά στα δάχτυλα του ενός χεριού– μόνο το Γραφείου Τύπου δεν συμβουλεύονται πριν απαντήσουν, ενώ σε πολλές περιπτώσεις ούτε καν ενημερώνουν για το πού και πότε θα εμφανιστούν.
Το αποτέλεσμα γνωστό, χιλιοειπωμένο και επίμονα επαναλαμβανόμενο: Οι υψηλής τηλεθέασης πολιτικές εκπομπές είναι “καπαρωμένες” από τους γνωστούς τηλεαστέρες, και η πλουραλιστική εκπροσώπηση του ΣΥΡΙΖΑ στα ΜΜΕ πραγματώνεται στο… “Κανάλι 10” ή το πολύ-πολύ στις έκτακτες μεσημεριανές εκπομπές της ΝΕΤ.