Ολυμπιακή: Το πρόστιμο του τροχονόμου
του Σ.Π.
Πρώτα της έβγαλαν τα έβγαλαν τα μάτια, συστηματικά, για πάνω από δύο δεκαετίες. Δεκάδες, γαλάζιες και πράσινες, διοικήσεις δοκίμασαν πάνω της όλα τα δόγματα του νεοφιλελευθερισμού. Την μοίρασαν, την τεμάχισαν και την «απάλλαξαν» με την μέθοδο των ιδιωτικοποιήσεων από τα πιο κερδοφόρα κομμάτια της. Περιέκοψαν δραστικά τις πτήσεις της και ιδιαίτερα εκείνες που ήταν πιο προσοδοφόρες γιατί έτσι απαιτούσαν ανταγωνίστριες ιδιωτικές εταιρείες ελληνικές και ξένες. Διόρισαν αλλοδαπό διευθύνοντα σύμβουλο που «τυχαία» υπήρξε στέλεχος μεγάλης ευρωπαϊκής αεροπορικής εταιρείας μεγάλης ανταγωνίστριας της Ολυμπιακής. Αποδιοργάνωσαν, με απολύσεις και περικοπές προσωπικού, την τεχνική της βάση και υποστήριξη, που την καθιστούσε σαν μια από τις ασφαλέστερες αεροπορικές εταιρείες του κόσμου. Έπαιξαν με την τύχη και το μέλλον του προσωπικού του, άλλοτε διορίζοντας και άλλοτε απολύοντας κατά εκατοντάδες, σύμφωνα με τις μικροπολιτικές και μικροκομματικές τους επιδιώξεις. Κατασυκοφάντησαν τους εργαζόμενους στην εταιρεία και ιδιαίτερα όταν με τις απεργίες τους αντιστάθηκαν στα σχέδια υποβάθμισης και ξεπουλήματος της. Την καταχρέωσαν με πάνω από 900 εκατομμύρια ευρώ, χρησιμοποιώντας την για την δωρεάν μετακίνηση των ψηφοφόρων τους χωρίς να δώσουν ποτέ δραχμή. Και έτσι χρεωμένη προσπάθησαν, όχι λίγες φορές, να την πουλήσουν όσο – όσο στα πιο απίθανα «επιχειρηματικά σχήματα» που εμφανίστηκαν ποτέ στην ελληνική αγορά. Γνώριζαν ότι κανένας δεν ήθελε να την αγοράσει αφού το μέλλον ήταν προαποφασισμένο, να οδηγηθεί δηλαδή στην χρεοκοπία και το κλείσιμο. Και ενώ όλα αυτά είχαν δρομολογηθεί και με ήσυχη την συνείδηση περίμεναν το «μοιραίο» χτύπησε το διευθυντήριο των Βρυξελλών. Με απόφαση της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για «παράνομες» κρατικές επιχορηγήσεις προς την Ολυμπιακή Αεροπορία. Η επιτροπή προτείνει στο δικαστήριο «να επιβάλει στην Ελλάδα πληρωμή κατ’ αποκοπή ποσού 10.512 ευρώ ημερησίως ή αθροιστικά 5,5 εκατ. ευρώ. Και αν δεν εφαρμοστεί η απόφαση απειλούν με νέα ημερήσια χρηματική ποινή 53.611 ευρώ έως ότου τεθεί πραγματικά σε εφαρμογή απόφαση του 2002. Σαν τροχονόμοι λοιπόν μοιράζουν πρόστιμα γιατί η χώρα δεν «συνεμορφώθει προς τας υποδείξεις».Γιατί; Μα για να ολοκληρωθεί το έργο που οι κυβερνήσεις ΝΔ και Πασοκ δεν κατάφεραν να ολοκληρώσουν έγκαιρά. Κυρίως για να οδηγηθεί άμεσα στην χρεοκοπία η Ολυμπιακή προς όφελος δύο τριών ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών που σχεδιάζεται να παραμείνουν στην αγορά. Εταιρείες που επίσης χρηματοδοτούνται παράνομα, όπως άλλωστε και πολλές αμερικάνικες, για τις οποίες όμως δεν μιλά κανένας. Ιδιαίτερα οι «θεματοφύλακες» της ελεύθερη αγοράς.