Προσφυγή στο Συμβούλιο Επικρατείας
Κατατέθηκε στις 16 Νοεμβρίου η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) των Νέων Οδικών Αξόνων Αττικής. Η προσφυγή, την οποία υπογράφουν 40 άτομα, εκ των οποίων 34 είναι μέλη της Διαδημοτικής Συντονιστικής Επιτροπής για τη Διάσωση του Υμηττού, αφορά τη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της συγκεκριμένης απόφασης.
Σύμφωνα με τη Διαδημοτική, ο Υμηττός βρίσκεται μόνιμα στο στόχαστρο ποικίλων συμφερόντων και απειλείται από τα σχέδια και τα έργα που δρομολόγησε η προηγούμενη κυβέρνηση, έργα και σχέδια που η σημερινή κυβέρνηση δεν έχει ακόμη ακυρώσει.
Για να οργανωθούν ακόμα πιο αποτελεσματικά οι κινηματικές και νομικές δράσεις για την προστασία του Υμηττού, την Κυριακή 15 Νοεμβρίου η Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή για τη Διάσωση του Υμηττού πραγματοποίησε με επιτυχία δημόσια συζήτηση στο δημαρχείο Καισαριανής με θέμα: “Υμηττός – Νέοι Αυτοκινητόδρομοι: Ο αγώνας συνεχίζεται. Να ανατρέψουμε τα καταστροφικά Σχέδια για τον Υμηττό”.
Μιλώντας στην Αριστερά! ο αρχιτέκτονας Γιάννης Αδάμος, μέλος του Συντονιστικού της Διαδημοτικής Επιτροπής, τόνισε ότι “το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζούμε σηματοδοτείται από τις συνθήκες μιας βαθιάς οικονομικής κρίσης και όλων των επακόλουθων που αυτή φέρνει σε οικονομικό, κοινωνικό, πολιτισμικό και οικολογικό επίπεδο. Η μεγάλη οικολογική κρίση έχει ως άμεση συνέπεια μεταξύ άλλων και την υποβάθμιση θεμελιωδών ποιοτικών αναγκών μας. Αυτονόητα “τοπία ζωής” επιχειρείται κάτω από διάφορες αιτιάσεις και “ιερούς σκοπούς” να μετατραπούν σε πεδία άσκησης και άντλησης επιχειρηματικού κέρδους. Οι ορεινοί όγκοι που περιβάλλουν το λεκανοπέδιο της Αττικής κάτω από αυτές τις συνθήκες δέχονται σοβαρά πλήγματα. Και τείνουν να χάσουν τα βασικά χαρακτηριστικά τους. Από “τοπία ζωής” να μετατραπούν σε “τοπία θανάτου””.
Για τον Γιάννη Αδάμο, “ο Υμηττός από ένα σπάνιο μεσογειακό δασικό οικοσύστημα και μνημείο βιοποικιλότητας –ενταγμένος γι’ αυτά του τα χαρακτηριστικά στην προστατευόμενη περιοχή Νatura 2000– αντιμετωπίζεται ως ένα απέραντο οικόπεδο ανάπτυξης αυτοκινητοδρόμων. Κινδυνεύει και απειλείται γιατί αποτελεί “φυσικό εμπόδιο” επέκτασης της Αθήνας προς τα Μεσόγεια και σύνδεσής της με το χώρο του αεροδρομίου των Σπάτων. Κινδυνεύει εν τέλει γιατί αποτελεί φιλέτο οικιστικής ανάπτυξης και φυσικό εμπόδιο για την παραγωγή τεράστιας υπεραξίας και συσσώρευσης “νόμιμου” κέρδους από τη σπέκουλα πάνω στη γη. Χωρίς αμφιβολία, τα σχέδια του ΥΠΕΧΩΔΕ και η απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης βάσει της οποίας επιχειρείται η δημοπράτηση του έργου στις 22/12/2009 εξυπηρετούν τους ανωτέρω λόγους”.
“Η πληθώρα των αντιδράσεων και κινητοποιήσεων από διαφόρους φορείς και συλλογικότητες (όπως ΤΕΕ, ΓΕΩΤΕ, ΔΣΑ, δημάρχων, νομαρχιών, δημοτικών κινήσεων και επιτροπών κατοίκων) αλλά και οι πρόσφατες προσφυγές στο ΣτΕ αποτέλεσαν ένα πρώτο βήμα ανάσχεσης των σχεδίων που σχετίζονται με την κατασκευή των νέων αυτοκινητοδρόμων στον Υμηττό”.
Και κατέληξε: “Σήμερα, υπό το καθεστώς των όσων η νέα κυβέρνηση κατεργάζεται για το όλο θέμα των αυτοκινητοδρόμων, παρά τις όποιες εντυπώσεις επιχειρεί να δημιουργήσει κυρίως μέσω διαρροών για νέες “σολωμόντειες λύσεις” και διορθωτικές αλλαγές υπό το πρίσμα του νέου ρυθμιστικού, απαιτείται ακόμα περισσότερο κοινός βηματισμός όλων των φορέων και των συλλογικοτήτων που εναντιώνονται στους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό. Η Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή, στην οποία δραστηριοποιούμαι, κατά τη συγκέντρωση-συζήτηση που πραγματοποίησε στις 15 Νοεμβρίου με σαφήνεια κατάληξε στις πιο κάτω προτάσεις:
-
Ο Υμηττός να κηρυχτεί περιοχή απολύτου προστασίας
-
Να δοθεί προτεραιότητα στην ανάπτυξη των ΜΜΜ (κυρίως σταθερής τροχιάς) έναντι των αυτοκινητοδρόμων
-
Όχι στους νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό
-
Ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων, της φυσικής και πολιτιστικής κληρονομιάς του Υμηττού
-
Να αποσυρθεί το νέο ΠΔ για τον Υμηττό και να ακυρωθεί η δημοπράτηση του έργου”.
Κ.Π.