Με τη γλώσσα των αριθμών
Είναι πολλοί που υποστηρίζουν, όχι άδικα, ότι δεν χρειάζονται στοιχεία για να αποδειχθούν τα προφανή. Πράγματι δεν έχουν να προσφέρουν πολλά οι επίσημες ανακοινώσεις για την αύξηση του πληθωρισμού στο 4,4% τον περασμένο μήνα. Άλλωστε, αυτός ο δείκτης διαμορφώθηκε σκόπιμα έτσι ώστε να μην αντικατοπτρίζει την ακρίβεια που βιώνει ο κάθε εργαζόμενος, τη δυσκολία να προμηθευτεί τα αναγκαία για τη διατροφή του.
Δίνονται παρακάτω δύο πίνακες, όχι για να αποδειχθεί το μέγεθος της ακρίβειας που μαστίζει την αγορά, αλλά για να γίνει, και με τη δύναμη των αριθμών, κατανοητό ότι η ακρίβεια για τους καταναλωτές είναι το δίδυμο αδελφάκι της κερδοφορίας για τον επιχειρηματικό κόσμο.
Στον πρώτο πίνακα δίνονται οι αυξήσεις στις τιμές βασικών ειδών διατροφής, όπως τις κατέγραψε η ΕΣΥΕ, και αφορούν το δωδεκάμηνο Απρίλης 2007-2008. Στο δεύτερο πίνακα παρουσιάζεται η κερδοφορία των μεγάλων επιχειρήσεων που βρίσκονται στο χρηματιστήριο για το 2007, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ICAP.
|
|
Στα παραπάνω έχει αξία να αναφερθεί ότι οι τράπεζες ανάπτυξαν την κερδοφορία τους κατά 69,5%. Πραγματοποιώντας κέρδη 5,7 δισ. ευρώ, ο ιδιωτικός τομέας Υγείας πραγματοποίησε κέρδη ύψους 12,3 εκατ. ευρώ (από 1,02 εκατ. ευρώ πέρσι) και τα διυλιστήρια ΕΛΠΕ και "Μότορ Όιλ" μοιράστηκαν περίπου 501 εκατ. ευρώ (από 387,8 εκατ. ευρώ για το 2006), πετυχαίνοντας άνοδο 29,2%.
Ακόμα οι επιχειρήσεις του χονδρικού εμπορίου απέσπασαν 498,57 εκατ. ευρώ (από 280,8 εκατ. ευρώ) με ποσοστό αύξησης 77,5%, ενώ οι αντίστοιχες του λιανικού εμπορίου πραγματοποίησαν μέση αύξηση που προσεγγίζει το 24% και τα κέρδη τους διογκώθηκαν σε 144,9 εκατ. ευρώ (από 117,1 εκατ. ευρώ).
Τέλος, είναι χαρακτηριστικό ότι τα προκλητικά επιχειρηματικά κέρδη δεν προέρχονται από αντίστοιχη αύξηση του όγκου των πωλήσεών τους. Με απλά λόγια, η κερδοφορία τους είναι αποτέλεσμα των συνεχών ανατιμήσεων που έχουν φορτώσει στα είδη λαϊκής κατανάλωσης.