Τεύχος 6, Φεβρουάριος-Μάρτιος 2009
Επιστροφή στην ομαλότητα;
Όσα έγιναν το Δεκέμβρη σίγουρα έβαλαν πολλούς σε σκέψεις και τους έκανε να αναθεωρήσουν πολλά. Γιατί, τίποτα δεν είναι όπως πριν. Λίγο ο ίδιος ο ξεσηκωμός της νεολαίας, λίγο ότι τείνει να γίνει συνήθεια η νεολαία να βγαίνει στους δρόμους (μην ξεχνάμε και τους φοιτητές με το άρθρο 16 επί ένα χρόνο), λίγο η κρίση… Κυβερνητικά στελέχη κρούουν των κώδωνα του κινδύνου και καλούν σε επιστροφή στην ομαλότητα… στο χώρο της παιδείας και ζητούν να σταματήσουν οι καταλήψεις και λοιπά “φαινόμενα βίας”. Πώς ερμηνεύουν έτσι το ξέσπασμα της ελληνικής νεολαίας; Πώς ερμηνεύουν ότι κάθε χρόνο, τα τελευταία 2-3 χρόνια, έχουμε μια μεγάλη κινητοποίηση στο χώρο της εκπαίδευσης ή από τους μετέχοντες στην εκπαίδευση; Πολύ περισσότερο, πώς ερμηνεύουν ότι αυτό τείνει να γίνει πανευρωπαϊκό φαινόμενο; Μόνο τα δύο τελευταία χρόνια έχουν γίνει μεγάλοι νικηφόροι αγώνες εκπαιδευτικών σε Γαλλία, Πορτογαλία κ.α., μεγάλοι μαζικοί αγώνες μαθητών και φοιτητών σε Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Μ. Βρετανία, Ισπανία. Και πάνω-κάτω, στο επίκεντρο αυτών των αγώνων τα ζητήματα είναι ίδια: ιδιωτικοποίηση, δίδακτρα, περικοπές, υποχρηματοδότηση, ανασφάλεια, καταστολή, μισθοί, αξιολόγηση, εξοντωτικοί ρυθμοί ενός ανταγωνιστικού συστήματος…
Πράγματι, είναι μακρύς ο κατάλογος των “φαινομένων βίας” των νεοφιλελεύθερων πολιτικών. Και αν δεν τα ξεριζώσουμε, για ποια, αλήθεια, ομαλότητα μπορούμε να μιλάμε;
Κυκλοφορεί σύντομα το νέο βιβλίο των εκδόσεων “Α/συνεχεια”
με τίτλο “Ημερολόγιο μιας τάξης”, του Σάντρο Ονόφρι.
Είναι ένα βιβλίο που κάθε εκπαιδευτικός θα πρέπει να διαβάσει.
Κυκλοφορεί το νέο τεύχος του μαθητικού περιοδικού “Εκτός Ύλης”.
Πρόκειται για μια καινούρια προσπάθεια, που σκοπό έχει να οικοδομηθούν μαθητικές αντιστάσεις κόντρα στα νεοφιλελεύθερα σχέδια.
Γιατί “Δίκτυο Κριτικής και Δράσης στην Παιδεία”
Δίκτυο, γιατί έχουμε ανάγκη από κάτι νέο που να προσπαθεί να ενώσει όλες τις εκδοχές του εκπαιδευτικού κόσμου που βρίσκονται κατακερματισμένες σε όλη την Ελλάδα. Από την Πρωτοβάθμια μέχρι και τη Δευτεροβάθμια, από τον αδιόριστο στον ευέλικτο εργαζόμενο του φροντιστηρίου, από το “φροντιστηριάρχη” της συνοικιακής ή της αγροτικής περιοχής μέχρι τον ωρομίσθιο σε κάποιο τμήμα της εκπαίδευσης και από τον αναπληρωτή μέχρι το μόνιμο. Γιατί αυτό που λείπει από το χώρο της παιδείας δεν είναι μία ακόμα παράταξη, αλλά ένας χώρος διαλόγου, προβληματισμού, ενημέρωσης, πρωτοβουλιών και δράσης. Γιατί έχουμε ανάγκη νέες μορφές που να φέρνουν πιο κοντά στις ιδέες της συλλογικής δράσης και συμμετοχής, ειδικά των νέων εκπαιδευτικών.
Κριτικής στις πολιτικές των δυνάμεων του δικομματισμού που διαμορφώνουν το νεοφιλελεύθερο σχολείο, στο ρόλο που καλείται να έχει σήμερα ο εκπαιδευτικός, στις παγιωμένες αντιλήψεις που καθιστούν αναποτελεσματικό το συνδικαλιστικό κίνημα.
Δράσης στα συγκεκριμένα καθημερινά προβλήματα μέσα στους χώρους της εκπαίδευσης αλλά και στις κεντρικές μάχες της παιδείας απέναντι στην κυβερνητική πολιτική. Με τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων αλλά και με τους γονείς και τους μαθητές, στο σχολείο αλλά και στη γειτονιά.
Επικοινωνία:
Στείλε μας στην ανοιχτή λίστα e-mail [email protected]
-
νέα και ενημερώσεις από το χώρο δουλειάς σου
-
την άποψή σου πάνω στα ζητήματα που απασχολούν το χώρο της εκπαίδευσης
-
την κριτική σου για το έντυπο του Δικτύου
Τηλέφωνα:
Αθήνα και κεντρική Ελλάδα: 6972878054
Βόρεια Ελλάδα: 6937425768
Δυτική Ελλάδα: 6945002709
Κρήτη: 6945675151